Hannelore is als vrijwilligster lid van Karavaan, een vereniging van 450 vrijwilligers die de groepsreizen van Joker begeleiden. "We kunnen op verschillende wijzen actief blijven bij de vereniging. Ik ben zelf lid van de stuurgroep communicatie.
Joker is een reisorganisatie die het anders aanpakt. De focus ligt op avontuurlijk en ‘anders’ reizen met het oog op duurzaamheid. “Ze houden rekening met het milieu en met de lokale bevolking. In die zin zijn er zeker raakvlakken tussen Joker en A.S.Adventure”, vertelt Hannelore. “Beide werken ook samen. Mensen die bijvoorbeeld een reis bij Joker boeken, krijgen bij A.S.Adventure korting op het kwalitatieve materiaal dat ze nodig hebben om goed voorbereid op reis te gaan.”Hannelore selecteert ook mee de nieuwe reisbegeleiders tijdens het selectieweekend. "We proberen de geschikte reisbegeleiders eruit te pikken met verschillende rollenspelen. Je moet als reisbegeleider verschillende balletjes omhooghouden. Je krijgt ook een aangepaste opleiding als je geselecteerd bent. Daar wordt hard in geïnvesteerd. Als goede reisbegeleider is het essentieel dat je enthousiast, creatief en zelfredzaam bent. Je moet knopen kunnen doorhakken en verantwoordelijkheidsgevoel hebben."
Omnichannel
Bij maakt Hannelore als CRM-manager deel uit van de marketingafdeling. Daar bepaalt ze onder meer met haar collega’s de volgende campagnes, niet enkel online maar ook op andere platformen. Alle acties met A.S.Adventure zijn namelijk omnichannel. Al is haar job ook breder: “Eigenlijk komt het erop neer om elke keer vanuit de klant te denken: de juiste producten, bij de juiste klant op het juiste moment. Dit om het engagement tussen ons als bedrijf en onze klanten te behouden en versterken”, legt ze uit. Via Karavaan en Joker komt ze ook in contact met de doelgroep van A.S.Adventure.
Montenegro
Zelf ging Hannelore ook enkele keren mee als reisbegeleider op een Joker-reis. "Met de auto naar Italië en één keer ook een rondtrip in Kroatië, Bosnië en Montenegro. Het menselijke aspect sprak me altijd aan. Zelf heb ik een economische opleiding gehad en leerde ik veel nieuwe dingen. Bovendien had ik altijd mensen mee met een open mind en veel zin voor avontuur. We gingen niet heel de tijd op het strand liggen, maar vaak op stap. Met de lokale bus, fiets of riksja. Er is altijd veel interactie met de lokale bevolking.”
Lees het volledige artikel
Dit artikel komt uit MARK magazine en is geschreven door William Vesterin.
Je kan het volledige artikel hier lezen.
Word reisbegeleider bij Karavaan
Ook jij kan reisbegeleider worden bij ons! Je vindt hier alle informatie over de opleiding.